عمر مفید رزین کاتیونی

عمر مفید رزین کاتیونی

رزین نوعی ترکیب ساخته شده بصورت طبیعی و مصنوعی چسبناک  که  از مولوکل های قطبی  و بار دار تشکیل می شود. آب سخت از لایه رزین عبور کرده و با انجام تبادل یون به آب نرم تبدیل می شود یکی روش های کاهش املاح محلول آب ، استفاده از روش تعویض یون (Ion Exchange) می باشد. این روش برای حذف پاره ای از املاح موجود در آب بسیار کارآمد است. در این روش از رزین های تعویض یونی ، یا همان سختی گیر رزینی ( سختی گیر آب ) ، استفاده می شود . عمر مفید رزین کاتیونی بستگی به شرایط بهره برداری دارد ولی در صورتی که رزین اصل باشد حدودا 3 الی 10 سال می باشد.

احیای رزین با نمک

بعد از مدتی از تعویض یون های کلسیم و منزیم با سدیم ،رزین ها نیاز به احیا با آب نمک دارند معمولا در کنار هر سختی گیر رزینی یک مخزن نصب میگردد که در داخل آن نمک و آب موجود می باشد در هنگام شستشو و احیای سختی گیر این محلول آب نمک به داخل سختی گیر مکش می شود آب نمک هنگام عبور از بستر رزین مقدار سدیم افزایش می یابد مدت زمان احیای سختی گیر رزینی ممکن است تا 1 ساعت نیز طول بکشد.

آب نمک استفاده شده در سختی گیر ها حتما باید خلوص بیشتر از 80% را داشته باشد نوع نمک حتما سنگ نمک و یا نمک های مخصوص سختی گیر استفاده شود نمک های پودری به دلیل داشتن ید به هیچ عنوان قابل استفاده نمی باشند.

 عمکلرد رزین

یون های مثل کلسیم و منیزیم که باعث سختی آب می باشند را حذف ، و با یون سدیم جایگزین می کند

انواع رزین ها

  1. رزین کاتیونی
  2. رزین آنیونی
  3. رزین میکس پد

انواع  رزین کاتیونی پرولایت

  • رزین مدل C100 جهت حذف سختی آب در مصارف صنعتی
  • رزین مدل C100E جهت حذف سختی آب در مصارف  آشامیدنی و صنعتی
کاربرد عمده رزین کاتیونی
  1. سختی گیر
  2. تصفیه آب

 

خرید رزین سختی گیر پرولایت c100 کاتیونی رزین کاتیونی PUROLITE

 

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.