طرز کار سختی گیر رزینی

محاسبه ظرفیت سختی گیر- -طرز کار سختی گیر رزینی

طرز کار سختی گیر رزینی

سختی آب ( Water Hardness) در واقع به دلیل وجود کاتیون های دو ظرفیتی و یا بیشتر، در آب میباشد. قابل ذکر است که از مهم ترین فلزات دو ظرفیتی موجود در آب می توان از کلسیم و منیزیم نام برد. همچنین آهن، منگنز و آلومینیوم در آب های سطحی در غلطت های بسیار کم موجود می باشد. یون های مثل کلسیم و منزیم در آب باعث ایجاد رسوبات می شود راه حل این مشکل خرید سختی گیر رزینی می باشد. سختی گیر رزینی منبع یا مخزنی از جنس فلز و یا فایبر گلاس که داخل آن از رزین کاتیون و سیلیس پر شده است. طرز کار سختی گیر رزینی به این صورت است که آب سخت با عبور از بستر رزین یون های کلسیم و منزیم خود را با سدیم تعویض یون می کند و در خروجی به آب نرم تبدیل می شود.

فیلم طرز کار سختی گیر رزینی

 

 

 

انواع سختی آب سختی گیر رزینی چیست سختی آب چیست

  1.  سختی موقت آب
  2. سختی دائم

اجزا یا قطعات سختی گیر 

  • مخزن
  • رزین
  • سیلیس
  • شیر بکواش یا شستشو معکوس و احیاء
  • مخزن نمک

انواع سختی گیر رزینی

  • سختی گیر رزینی نیمه اتوماتیک با مخزن فایبر گلاس
  • سختی گیر رزینی تمام اتوماتیک با مخزن فایبر گلاس
  • سختی گیر رزینی نیمه اتوماتیک با مخزن فلزی

سختی گیر تمام اتوماتیک

به سیستم رسوب زدایی که بعد از انجام سختی گیری از آب، و با توجه به میزان سختی آب و مقدار مصرف، میتوانند برای احیای رزین برنامه ریزی شوند سختی گیر اتوماتیک گفته می شود. این کار با استفاده از شیرهای تمام اتوماتیک بدون نیاز به اپراتور قابل دستیبابی است. قیمت شیر های اتوماتیک بیشتر از قیمت شیرهای نیمه اتوماتیک است. که معمولا  ساخت کشور تایوان مورد استفاده قرار میگیرد. می توان گفت که شیر تمام اتوماتیک جریانی نسبت به شیرهای اتوماتیک زمان دار از نظر میزان شستشو و هدررفت آب، راندمان و صرفه اقتصادی بیشتری دارند.

سختی گیر نیمه اتوماتیک

دستگاهی که روی آن شیر نیمه اتوماتیک یا سولو ولو بسته شده باشد و قابلیت برنامه ریزی برای ارسال دستور مکش و کارکرد را نداشته باشد

 

نمونه سختی گیر رزینی تمام اتوماتیک 180.000گرین با مخزن FRP فایبرگلاس

فروشگاه آبین کالا به عنوان طراح و سازنده انواع سختی گیر های رزینی ، سختی گیر رزینی دوبلکس مخزن فایبر گلاس و فلزی می باشد.

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 04135412075  و یا 09141182769 تماس حاصل فرمائید.

سختی گیر آب

قیمت سختی گیر های رزینی

عملکرد سختی گیر آب

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.