اسمز معکوس چیست

اسمز معکوس چیست قیمت دستگاه اسمز معکوس صنعتی

آشنایی با سیستم اسمز معکوس reverse osmosis

اسمز معکوس چیست اسمز معکوس فرایندی برای تهیه آب خالص و فوق خالص جهت مصارف شرب و صنعتی و کشاوری می باشد اسمز معکوس یک روش غشایی و فیلتراسیونی می باشد   امروزه کاربرد اسمز معکوس از سایر روش های تصفیه آب به مراتب بیشتر شده است برای درک بهتر مفهوم اسمز معکوس و آموزش اسمز معکوس ابتدا به تعریف اسمز پرداخته می شود. قیمت دستگاه اسمز معکوس صنعتی معمولا بر اساس کیفیت تجهیزات و حجم آب مورد نیاز برآورد می شود.

اسمز چیست؟

اسمز یک فرایند طبیعی است که در آن آب رقیق به سمت آب غلیظ حرکت می کندحرکت آب  و جذب آن توسط ریشه گیاهان یک نمونه از اسمز می باشد در پدیده اسمز نیاز هیچگونه فشار و یا انرژی نمی باشد.

اسمز

در تصویر فوق یک غشای نیمه تراوا بین آب شیرین و آب شور موجود می باشد در اسمز آب شیرین تمایل حرکت به سمت آب شور دارد.

غشای نیمه تراوا چیست ؟

غشایی است که در آن مولکول یا ذراتی با اندازه خاص اجازه عبور از آن را دارند یک کاغذ صافی یا پارچه در در نظر گرفته شود مقداری آب گل آلود روی پارچه یا صافی ریخته شود در اینجا فقط آب میتواند از صافی عبور کند گل ولای در صافی گیر می کند به غشای نیمه تراوا،ممبران نیز گفته می شود.

اسمز معکوس چیست ؟ اسمز معکوس چگونه عمل می کند؟

اسمزمعکوس چیست : یک فرایندی است که در آن جرم بر اساس اختلاف غلظت در دو طرف یک غشای نیمه تراوا انتقال می یابد اسمز معکوس برای خالص سازی آب و حذف املاح و یون های محلول در آب می باشد مهمترین مزیت اسمز معکوس حذف شوری تا 99% می باشد. برای حرکت مولکول آب از آب شور به سمت آب شیرین انرژی یا فشاری اسمزی  لازم است.

اسمز معکوس

فیلم آموزش اسمز معکوس :

 

در یک دستگاه تصفیه آب صنعتی آب بعد از مرحله میکرو فیلتر  توسط فشار تامین شده پمپ طبقاتی استیل، وارد غشای نیمه تراوا یا همان ممبران می شود در این حالت دو جریان آب شیرین و آب شورتر به وجود می آید.

ممبران تصفیه آب صنعتی 8 اینچ

ممبران یا غشای نیمه تراوا -قیمت دستگاه اسمز معکوس صنعتی-تصفیه آب

اسمز معکوس کدام املاح را حذف می کند

  • شوری و نمک های حل شده در آب
  • کربنات کلسیم و سختی و رسوبات
  • فلزات سنگین مثل نیترات و نیتریت
  • باکتری ها و ویروس ها
  • مواد آلی
  • میکرواورگانیسم ها

ریکاوری یا درصد بازیافت اسمز معکوس چیست؟

ریکاوری به حجمی از آب گفته میشود که به عنوان آب تصفیه شده یا آب شیرین شده از خروجی اسمز معکوس می باشد ریکاوری اسمز معکوس به کیفیت آب،میزان شوری ،سختی آب و املاح آن بستگی دارد هر چقدر میزان املاح در آب بالاتر باشد ریکاوری کمتر خواهد داشت به عنوان مثال :

حجم ورودی آب به سیستم 1000 لیتر در ساعت

حجم آب تصفیه شده یا پرمیت 700 لیتر در ساعت

حجم آب پساب خروجی 300 لیتر در  ساعت

ریکاوری این سیستم 70% می باشد

برای مشاوره و کسب اطلاعات  و قیمت دستگاه اسمز معکوس صنعتی با شماره 04135412075  و یا 09141182769 تماس حاصل فرمائید.

مراحل تصفیه آب صنعتی با روش اسمز معکوس
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.