5 آلاینده خطرناک آب آشامیدنی

5 آلاینده خطرناک آب آشامیدنی

5 آلاینده خطرناک آب آشامیدنی

به  خاطر بیاورید وقتی بچه بودید و چیزی بهتر و رضایت بخش تر از نوشیدن آب از یک چشمه آب تمیز در روز های تابستانی نبود !! یک منبع آب جهانی رایگان با بالاترین کیفیت ممکن بود با گذشت زمان و صنعتی شدن می دانیم که آب لوله کشی و شهری نیز ممکن است حاوی آلاینده های خطرناک و مضرر از قبیل مواد شیمیایی و فلزات سنگین باشد. به عنوان یک مصرف کننده باید از سلامتی خود مواظبت کنیم و همچنین بطری های پلاستیکی آب که  در حال حاضر  در دفاتر و ادارات ، مینی بوس ها ، هتل ها و رستوران ها ارائه می گردد، ما را به نسلی مصرف گرا و آلوده کننده محیط زیست  با بطر های پلاستیکی تبدیل کرده است 5 آلاینده خطرناک آب آشامیدنی که باعث انواع بیماری و سرطان ها می شود.

اما توجه داشته باشید که اکثر آب های  بطری شده فقط آب معمولی است. بیش از 25٪ از آب های بطری شده  از منابع شهری تهیه می شوند آزمایش های مستقل همچنین نشان داده اند که کیفیت آب بطری می تواند از خیلی خوب تا خیلی بد خطرناک باشد ، زیرا این صنعت  فعلا ضعیف است.

5 آلاینده خطرناک آب آشامیدنی که در  اکثرا آب ها موجود است

آرسنیک

آرسنیک باعث سرطان ریه ، مثانه و پوست می شود و ممکن است باعث سرطان کبد و کلیه شود. همچنین می تواند به قلب ، سیستم عصبی مرکزی و محیطی شما آسیب برساند و می تواند مشکلات دستگاه تولید مثل و نقص هنگام تولد را برانگیزد. در نتیجه ، شما باید به هر قیمتی شده از این آلاینده جلوگیری کنید.

آرسنیک یک فلز سنگین است که از روی زمین یا از زباله های صنعتی به داخل آب می رود  متخصصان اظهار  دارند که آب بطری از آب شیر ایمن تر نیست زیرا بیشتر آب های بطری شده از آب شیر است که ممکن است یا نباشد. به درستی فیلتر شده است

لذا بهترین راه برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض آرسنیک ، خرید فیلتر آب با کیفیت است که می توانید آن را کنترل کرده و آن را  تعویض  ویا تمیز کنید.

رادیواکتیویته

فاجعه هسته ای در ژاپن در اوایل سال جاری به جهانیان نشان داد که تهدید اشعه بسیار جدی است. ذرات رادیواکتیو می توانند به راحتی از طریق سیستم های آب زیرزمینی پخش شوند و بنابراین بر تمام آبراه ها و اکوسیستم ها تأثیر می گذارد.

غلظت اورانیوم بالاتر از مقادیر تعیین شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست (EPA) باعث آسیب کلیه شده و خطر ابتلا به برخی سرطان ها را افزایش می دهد. در همین حال ، ید رادیواکتیو در تیروئید جمع می شود و با پوسیدگی باعث سرطان تیروئید می شود.

نیروگاههای هسته ای در بسیاری از کشورها وجود دارند آلودگی رادیواکتیو نیز تجمعی است ، به این معنی که در طول عمر شما در بدن شما ایجاد می شود. متأسفانه نوشیدن آب آلوده یکی از روشهای اصلی است که در معرض رادیواکتیویته هستیم.

فلوراید

به نظر عجیب می رسد که فلوراید یک ماده آلاینده ناخواسته در هنگام  ساخت ماده اصلی خمیر دندان است. در مقادیر مناسب ممکن است باعث کاهش و جلوگیری از پوسیدگی دندان شود. با این حال فلوراید بسیار سمی است و در مقادیر بیشتر می تواند باعث بروز فلوروز دندان ، مسمومیت و حتی مرگ شود. فلوراید همچنین یک سرطان زا مشکوک است ، بنابراین شما قطعاً نمی خواهید آب بنوشید که فلورایید شده باشد.

فلوراید آلاینده های آب

میزان فلوراید نباید از 0.7 میلی گرم در لیتر  بیشتر باشد.

کروم

کرومات ها غالباً برای ساختن کالاهای چرمی ، ملات و رنگ مورد استفاده قرار می گیرند و از این فرایندهای صنعتی به آبهای زیرزمینی و خاک وارد می شوند و درنهایت در آب  مصرفی نفوذ می کنند .قرار گرفتن در معرض کروم  باعث لیست طولانی از شرایط وحشتناک مانند سرطان معده ، نارسایی کلیه ، نارسایی کلیوی و کبدی ، زوال عقل زودرس و درماتیت تماسی آلرژیک می شود.

کروم آلاینده آب

سرب

تاکنون همه ما عواقب مسمومیت با سرب را می دانیم. این فلز سنگین برای کودکان سمی است زیرا در ایجاد سیستم عصبی اختلال ایجاد می کند و می تواند باعث کم خونی ، تشنج و حتی مرگ شود.

سرب آلاینده آب 5 آلاینده خطرناک آب آشامیدنی

سرب از طریق لوله های آب وارد آب می شود و حتی ممکن است لوله های مسی با سرب لحیم شوند. در حالی که سرب برای لوله های آب ممنوع شد ، لوله های ساخته شده امروز هنوز حاوی مقداری سرب هستند.

راه حل = دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس

بهترین برند دستگاه تصفیه آب خانگی

چه کاری می توان انجام داد؟ هم از نظر کارآیی و هم از نظر اقتصادی ، یک دستگاه تصفیه آب خانگی استاندارد با کیفیت باعث بهتر شده طعم و بو  آب  مصرفی شما می شود و بسیاری از آلاینده های مضر را از بین می برد.

یک دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس باعث حذف مواد شیمیایی و آلاینده ها از جمله فلزات سنگین مانند سرب ، فلوراید ، کروم و آرسنیک می شود. علاوه بر این ، یک فیلتر یک دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس ، اشعه هسته ای مانند پلوتونیوم و همچنین آلاینده های میکروبی مانند باکتری ها و ویروس ها را نیز از بین می برد. در صورت ترکیب با فیلتراسیون کربن فعال ، یک سیستم اسمز معکوس بهترین فناوری موجود برای حفظ امنیت شما و خانواده در برابر آلودگی آب آشامیدنی سمی است.

دستگاه تصفیه آب چی بخریم

آلودگی های موجود در آب

الف) سختی کل آب
ب) کلر  باقی مانده یا کلر مازاد
ج) فلزات سنگین
د) آلودگی میکروبی

شرح مراحل و فیلترهای دستگاه تصفیه آب 

فیلتر الیافی 5 میکرون

فیلتر مرحله اول یا همان فیلتر الیافی از مواد پروپیلن ساخته می شود

اصلیترین کار فیلتر مرحله اول دستگاه آب خانگی حذف گل و لای و مواد معلق می باشد.

فیلترکربن فعال

فیلتر مرحله دوم دستگاه خانگی که از  پوسته نارگیل ساخته می شود

جهت حدف مواد آلی و کلر و بو مورد استفاده قرار میگیرد

آب خروجی از این فیلتر بشرطی که از کربن فعال گیاهی ساخته شده باشد بدون کلر و طعم و بو خواهد بود

فیلتر مرحله سوم   کربن فعال 1 میکرون

این فیلتر جهت حذف کلر باقی مانده و مواد معلق ریز در مرحله سوم مورد استفاده قرار میگیرد

فیلتر ممبران 50 گالن

ممبران اصلی ترین فیلتر یک آب شیرین خانگی می باشد

جهت حذف رسوبات،املاح مضر، فلزات سنگین،ویروس ها،قارچ ها می باشد

فیلتر مرحله پنچم یا پست کربن

فیلتر پست یک محفظه پلاستیکی که داخل از کربن فعال گیاهی پر می شود

فیلتر پست کربن دستگاه برای رفع بوی آب و بهبود طعم آب مورد استفاده قرار میگیرد

فیلتر مینرال

همانطور که از اسم این فیلتر مشخص است  این فیلتر از سنگهای معدنی جهت بالا بردن مواد معدنی مفید مثل پتاسیم ،منیزیم .. می باشد.

فیلتر قیلیایی

وظیفه این فیلتر افزایش PH می باشد به بیان ساده آب اسیدی را به قلیایی تبدیل می کند

مهمترین مزیت فیلتر قلیایی آنتی اکسیدانی بودن می باشد که در هضم غذا کمک و از چربی کبد و سرطان جلوگیری می کند.

آیا به اندازه کافی آب می نوشید؟

تاثیر آب تصفیه شده بر سلامتی بر پوست

بررسی مراحل و نحوه تصفیه آب توسط دستگاه تصفیه آب

فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.