آیا به اندازه کافی آب می نوشید ؟ میزان آب مورد نیاز بدن هر فرد چقدار است ؟ 

میزان آب مورد نیاز بدن هر فرد چقدار است ؟ 

همه ما شنیده ایم که نوشیدن آب به سلامتی ما کمک می کند. اما  آیا به اندازه کافی آب می نوشید ؟ واقعاً چقدر آب کافی است؟ کارشناسان همیشه گفته اند ، به طور متوسط ​​، 8-10 فنجان آب نیاز روزانه را کفایت می کند. با این حال ، این ممکن است کافی نباشد. در حالی که 8-10 فنجان آب یک  اندازه و استاندارد عالی برای مصرف روزانه آب است  ولی مناسب ترین مقادیر مصرف آب برای تأمین نیازهای خاص هر فرد متفاوت است.

برای عملکر بهتر و  طبیعی بدن ، بزرگسالان روزانه بین دو تا سه  لیتر آب از دست می دهند. با این حال ، کسانی که در محیط های گرم زندگی می کنند و یا کار می کنند ،  هر روز آب بیشتری از دست بدهند. به عنوان مثال ، ورزشکاران برای تعادل مایعات بدن باید آب بیشتری بنوشند. برای آن دسته از افراد ، نوشیدن آب بیشتر باعث از بین رفتن بیشتر آب از طریق تعریق و همچنین تنظیم دمای بدن خواهد شد.

دستگاه تصفیه آب بخریم یا نخریم

آیا به اندازه کافی آب می نوشید ؟

55 الی 70 درصد بدن انسان از آب تشکیل شده است ، اما خود را دوباره پر نمی کند. بنابراین ، نوشیدن آب راه اصلی برای کمک به بدن برای حفظ تعادل و سلامتی است. اما حتی هنوز هم ، بسیاری از افراد کمبود آب بدن را مورد توجه قرار نمی دهند و تا زمانی که  احساس تشنگی و عطش نکنند آب مصرف نمی کنند در حقیقت ، هنگامی که تشنه هستید ، یعنی به اندازه 1 تا 2 درصد آب بدن خود را از دست داده اید.

یک واکنش متداول دیگر در برابر تشنگی مانند این است – اگر کسی تشنه باشد ، ممکن است به سمت نوشیدنی برود که در واقع بدن را پر نمی کند. با این حال ، با مصرف نوشیدنی ها ممکن است احساس خوبی داشته باشد ، اما نوشابه ها و نوشیدنی های کافئین دار به معنای آبرسانی به بدن نیست و حتی ممکن است در نهایت عطش شما را افزایش دهند .

آب بهترین درمانی برای کم آبی بدن است. اگر کم آبی بدن خفیف باشد ، می تواند سطح انرژی و عملکرد ذهنی فرد را کاهش داده و استرس را روی بدن افزایش دهد. دهیدراسیون شدید می تواند اثرات مخربی به مراتب بیشتر داشته باشد.

 سه قانون مهم نوشیدن آب

  1. برای رفع عطش دو برابر بیشتر از زمان لازم بنوشید.
  2. برای جلوگیری از کمبود آب بدن ، اغلب در طول روز بنوشید.
  3. روزانه حداقل هشت لیوان آب بنوشید.

در حالی که برخی از آب میوه ها و چای های سبز ممکن است مقداری از مایعات بدن را تامین کنند نوشیدنی هایی مانند قهوه یا الکل را در نظر بگیرید. آنها دارای خاصیت خفیف ادرار آور هستند ، که باعث تقویت ادرار و در نتیجه از بین رفتن آب می شود و در نهایت هدف را خراب می کند.

نکته  راهنمای سریع و کاربردی :

یک ترفند برای اطمینان از اینکه روزانه میزان آب مورد نیاز خود را می نوشید ، این است که یک پارچ یا کوزه را صرفا با آب پر کنید و آن را روی محل کار خود در محل کار یا در خانه  نگه دارید. و آب مورد جلوی چشم می باشد  با این اقدام  نسبت نوشیدن آب کافی  عمل می کنید.

نشانه های کم آبی

  • خشک و چسبنده بودن دهان
  • خواب آلودگی یا خستگی
  • تشنگی
  • کاهش میزان ادرار
  • سردرد ، سرگیجه یا سرگیجه
  • یبوست

باور کنید یا نه ، همچنین می توانید با دهیدراته شدن ادرار خود را مشاهده  کنید. رنگ ادرار شما می تواند مقدار آب شما را تأمین کند. رنگ مورد نظر ما می خواهیم رنگ  روشن باشد. این یک نشانه واضح است که شما به اندازه کافی آب می نوشید. به محض اینکه ادرار شما به رنگ زرد تیره  شود ، این علامت آن است که شما در حال کم آبی هستید. وقتی بدن احساس کرد که به اندازه کافی آب دریافت نمی کند ، کلیه ها شروع به ذخیره آب می کنند که باعث می شود ادرار با فرآورده های زباله بیشتر متمرکز شود و به رنگ تیره تری برسد.

هیدراتاسیون آب برای هر جنبه ای از سلامتی شما ضروری است ، بنابراین در طول روز عادت به نوشیدن آب داشته باشید. حتی ممکن است با افزایش مصرف آب ، خود را با انرژی بیشتری پیدا کنید. زندگی سالم یکی از مهمترین پیشرفتهایی است که ما می توانیم در زندگی خود ایجاد کنیم و قطعاً کاری برای ارتقاء همه  است. از یکدیگر حمایت کنید تا در کنار هم تصمیمات سالم و مثبتی بگیرید!

دستگاه تصفیه آب بخریم یا نخریم ؟ فواید استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی

5 آلاینده خطرناک آب آشامیدنی

قیمت خرید دستگاه تصفیه آب شهری

5 اشتباه در خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.